wtorek, 26 lutego 2013

Gdzie jest FAQ 2.0?

    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Gdzie podziewa się FAQ 2.0 zapowiedziany już na Mistrzostwach Świata, czekam i czekam i doczekać się nie mogę. Tyle czasu minęło już od zapowiedzi. Miał naprawić tyle błędów gry, wyrównać i zrównoważyć meta, wprowadzić nowe restrykcje itd. I co dla mnie najważniejsze ukrócić comba HE. Boję się kupować karty bo wyjdzie FAQ i popsuje mi je. Tak miałem z Kurt Helborg i chęcią pogrania combem na Pigeon Bombs. Dzień po tym jak kupiłem dodatek z Kurtem wyszedł FAQ i ukrócił to combo. I tyle sobie pograłem gołebiami.



      Dziś zamówiłem dodatek z Muster for War. Oby jutro nie wyszedł FAQ i nie popsuł tej karty bo trochę żal kasy. Z tego dodatku to jedyna karta która mi się przyda.

poniedziałek, 18 lutego 2013

Upadek Staruchy

     Wczoraj mieliśmy turniej. Kolega grał moją talią Mrocznych Elfów na Crone Hellebron. Talie testowaliśmy przez dwa tygodnie i sprawdzała się naprawdę dobrze. Graliśmy z różnymi graczami przeciwko prawie wszystkim rodzajom talii jakie u nas można spotkać. Przewijarka sprawdzała się dobrze. Wyniki były zadowalające.


     Niestety na turnieju wszystko poszło źle. Na pięć gier tylko jeden remis i aż cztery porażki. Co dało w ostateczności ostatnie miejsce. Taki wynik był skutkiem imprezy z dnia poprzedniego, która zakończyła się nad ranem. Turniej na potężnym kacu i fatalne błędy kolegi w czasie rozgrywek. No cóż, następnym razem będzie lepiej, tylko trzeba będzie mniej pić przed turniejem. A że jest potencjał w Crone Hellebron świadczy o tym zwycięzca naszego turnieju który grał właśnie podobną talią na Hellebron.
     Raport z moich bojów na turnieju jutro.

piątek, 15 lutego 2013

Czy Doom Trooper powróci?

     Post nie związany z Inwazją ale ważny dla mnie i dotyczy gier karcianych. Na Polterze pojawiła się informacja że wydawnictwo Modiphius Entertainment, które znane jest z wydania świetnego Achtung! Cthulhu chce wydać grę RPG Mutant Chronicles. Wcześniej już pojawiły sie informacje o nowej edycji gry figurkowej Warzone. To brakowałoby już tylko powrotu karcianej gry kolekcjonerskiej Doom Trooper, której akcja rozgrywa się w świecie Mutant Chronicles.

     
      Doom Trooper - Żołnierz Zagłady to była moja pierwsza karcianka wydana w połowie lat dziewięćdziesiątych przez Maga nad którą spędziłem mnóstwo godzin. Nawet w szkole na lekcjach potrafiliśmy w to grać. Do tej pory mam karty,  jak pojawią się jakieś okazje to kupuje brakujące karty na allegro. Ale nadal sporo mi brakuje. Wciąż co jakiś czas gram ze znajomymi przy piwie. Chciałbym aby ukazała się druga edycja z poprawionymi zasadami bo jak kiedyś grywaliśmy to nie obywało się bez kłótni o zasady. Powrócił Netrunner wydany przez FFG to i może Doom Trooper wróci.



wtorek, 12 lutego 2013

Nowe karty z dodatku "Chwała dni minionych"

     FFG ujawniło dziś na swojej stronie trzy nowe karty z nadchodzącego czwartego dodatku "Chwała dni minionych" z cyklu "Wiecznej wojny".
http://fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3940

    Są to dwie karty dla orków. Obie karty wspierają dwa ataki w jednej turze orków które mogą to wykonać z nowej misji z trzeciego dodatku Da great waaagh!  lub też dzięki taktyce  Bash 'Em! rzucanej za darmo z legendy "Wurrzag". Dzieki Borgut Facebeater w drugim ataku będziemy mogli dołożyć za darmo orkowa jednostkę, najlepiej jakiegoś grubasa w stylu Grimgor Ironhide. Drugi ork otrzyma dwa dodatkowe młotki na czas drugiego ataku. Ma także raider 1 czyli dostaniemy żeton który będzie na zagranie jakiejś taktyki np Get Outta My Way! w turze przeciwnika. Nie wiem jak Boar rider ale Borgut będzie na pewno grany bo ma świetna zdolność.




     Trzecią kartą jest taktyka Imperialna Fulminating Cage. Droga karta bo aż za pięć. Taktyka przerywa aktualny atak i nie pozwala zagrać drugiego ataku czyli idealna karta na orki i ich podwójne ataki. Ale Fulminating Cage będzie można zagrać taniej z ambusha za 3 jak wrzucimy jako rozwiniecie do strefy która zostanie później zaatakowana.
 
     Zaś Galakta, polski wydawca Warhammera Inwazji,  ujawnił na swojej stronie kartę dla Mrocznych Elfów "Skazany na śmierć".  Niby zdolność fajna, do rzucania na drogie jednostki  bo na tanie to się raczej nie opłaca. Ciekawe czy zmieści się do talii bo ja składając DE mam problem co włożyć bo jest tyle dobrych kart.
    Jak informuje Galakta dodatek "Chwała dni minionych" trafi do sprzedaży 20 lutego.

Koszulki na karty do Inwazji

     Zawsze mi się marzyły koszulki na karty z artami z gry. Niestety FFG nie wydało takich koszulek, olewając w sumie Inwazje bo pozostałe ich karcianki mają swoje koszulki. Call of Cthulhu, A Game of Thrones, Lord of the Rings, nawet Star Warsy zanim się ukazały miały już dedykowane koszulki. Jest tyle świetnych artów w Warhammerze Inwazji, które mogły by być na koszulkach. Może kiedyś jednak pojawią się.


poniedziałek, 11 lutego 2013

Hellebron kontratakuje

     No i po pierwszych testach nowej talii DE na Crone Hellebron. Wszyscy grają Crone, gram i ja. Tuż przed grami w talii nastąpiły zmiany. Wyleciała wkładka neutralnych supportów Contested Village i Warpstone Excavation. Za to pojawiła się wioska rasowa Chill Sea Watchtower dla lojalki elfickiej oraz Chillwind dla dodatkowej ochrony legendy przed atakami a także jakby co odpaczająca Hag Queen, która także pojawiła się w talii do odrzucania kart z ręki przeciwnika. Zmniejszyłem też do dwóch sztuk Bathe in the Cauldron., będzie je można cofać sobie do ręki Arcane Power. No i talia musiała mieć 53 karty.
 http://deckbox.org/sets/314983
 3 Hate
3 Muster for War
3 Offering to Hekarti
3 Walking Sacrifice
2 Arcane Power
3 Barbed Snares
3 Chill Sea Watchtower
2 Chillwind
3 Pleasure Cults
3 Hag Graef Knights
3 Sacrifice to Khaine
3 Shades
2 Slave Pen
3 Temple of Spite
2 Bathe in the Cauldron
3 Crone Hellebron
2 Hag Queen
1 Mortella
2 Promenade of Malice
3 Seasoned Corsair
1 The Liber Mortis


     Kilkanaście gier przeciwko różnym taliom, były combo orki na pięści, naporowy chaos, Imperium na Verenie i bez Vereny a także w mirrorze przeciwko przewijarce na Crone. I wychodziło to całkiem dobrze. Shades i Hag Graef Knights do spółki z legenda bardzo dobrze sprawdzały sie w ataku, a co za tym idzie w przewijaniu przeciwnika. Czasem chyba przydałyby się jeszcze z jedno Warpstone Experiments żeby jeszcze więcej kart odrzucić przeciwnikowi. Słabo podchodziła Promenade of Malice, która miała być jedyną kontrolą wsparć, aczkolwiek w jednej grze ładnie sprzątnęła ze stołu Friedrich Hemmlera. Nie udało się ani razu użyć The Liber Mortis a także słabo sprawdzała się Hag Queen. Może warto by wymienić ją na Maranitha co wspomogłoby przewijanie a także ekonomię jakby się jednostka trafiła. Można by pokusić się wtedy o dołożenie do talii jeszcze Tower of Oblivion. Kolejne testy już za kilka dni.

piątek, 8 lutego 2013

Starucha Hellebron

     Dostałem zlecenie zrobienia koledze na następny turniej talii DE na Crone Hellebron. Pisał o tym Przemo na swoim blogu, był też temat na forum więc nie ma co odkrywać drugi raz Ameryki i skorzystam z ich doświadczeń przy konstruowaniu talii... I wyszło mi w talii 81 kart. Czytałem te wszystkie posty i wpisy blogowe i tyle kart mi wyszło jak wpisywałem wszystko na deckboxie. I jak tu zejść do 50 kart jak wszystko dobre i przydatne.
    
     Po godzinie usuwania i dodawania kolejnych kart udało się zejść do liczby 53 kart czym można już spokojnie spróbować zagrać bo jednak 80 kart to zdecydowanie za dużo. Ostatecznie wyszło mi coś takiego:
DE na Crone Hellebron

3 Hate
3 Muster for War
3 Offering to Hekarti
3 Walking Sacrifice
3 Warpstone Excavation
2 Arcane Power
3 Barbed Snares
3 Contested Village
3 Pleasure Cults
3 Hag Graef Knights
3 Sacrifice to Khaine
3 Shades
2 Slave Pen
3 Temple of Spite
3 Bathe in the Cauldron
3 Crone Hellebron
1 Mortella
2 Promenade of Malice
3 Seasoned Corsair
1 The Liber Mortis

     Zabrakło miejsca w talii na Call of the Kraken i Dark Elf Infiltrator a także nie zmieściła się misja Raiding Ships. Trochę mało jednostek wyszło, tylko 13 ale patrzyłem na trzecie podejście Przema do Crone i też tyle ma w talii także nie będzie chyba tak źle. Dużo wsparć bo je trudniej zdjąć a jednostki spadają o wiele szybciej. Pytanie czy nie przejść tylko na karty DE i nie wywalić neutralnych wiosek i spaczeni. Wtedy problem lojalek byłby rozwiązany bo to boli na początku w DE.
     W niedzielę pierwsze testy talii, zobaczymy czy to wszystko zadziała i czy będą potrzebne tylko kosmetyczne zmiany czy też głębsza przebudowa bo na papierze to ładnie wygląda ale w praktyce może w ogóle nie zadziałać.

środa, 6 lutego 2013

Warhammer: Inwazja Game Night Kit

     Jak ma się luźne 120zł  można nabyć sobie w Replikatorze taki oto zestaw do Warhammera:Inwazji
http://replikator.pl/Gry-karciane-CCGLCG-k2/Warhammer-Inwazja-k292/Warhammer-Inwazja-Game-Night-Kit-PL-p5917.html
Plakat, pudełko, plastikowe znaczniki spalenia, dwie(!) karty Blood Dragon Knight z alternatywnymi ilustracjami i dziewięć kart Contested Village z nowymi ilustracjami. Czemu tylko dwóch wampirów a nie trzech? Niby fajnie ale nie za taka kasę, ze 30zł to bym dał ale nie więcej. Powinni to dawać jako nagrody w turniejach regionalnych. Mogłaby tam być jeszcze mata z tym orkiem to wtedy czemu nie a tak to cena nieadekwatna do zawartości zestawu. Ale przyznam że te nowe wioski i wampira z nowymi ilustracjami chciałbym mieć. Jakby cena była rozsądniejsza to kupilibyśmy sobie jako nagrody na naszych lokalnych turniejach.

Combo ork na pięści

     Talia z ostatniego turnieju "Kontrakt Oldenhallera". Combo ork na pięści bez żadnego planu B jakby coś nie poszło i ktoś przeszkodził w jego odpaleniu. Tylko combo z zębaczami.
Spis talii na deckboxie:
http://deckbox.org/sets/311075

2 Baby Squig
3 Mork’s Teef Ritual
3 Muster for War
3 Raiding Parties
3 Warpstone Excavation
3 Contested Village
3 Fists of Mork
3 Rip Dere 'Eads Off!
3 Lobber Crew
3 One Orc's Scrap...
3 Squig Herders
3 Squig Trackers
3 Iron Boyz
3 Squig Pen
3 Urguck
2 Raise Dead
2 Troll Vomit
2 Grimgor Ironhide
3 Lord of Change
    

Muster for War bardzo pomaga tej talii, zdarza się że w drugiej, trzeciej turze już można odpalać combo. 53 karty to jednak za dużo, trzeba zejść do 50 kart bo w dwóch grach potrzebne karty były na dnie talii i trzeba było sporo czasu na dokopanie się do nich. W najważniejszej grze, decydującej o tym czy wygram turniej nie zdążyłem się dokopać do potrzebnej karty. Nie wiem czy opcja na zębaczach to dobry pomysł i czy nie wymienić ich na Spider Riders, wsparcie Creature Pen i nowego raidera Goblin Raiders. Byłby wtedy plan B jak nie podejdzie combo to atak Pająkami i Goblińskimi Łupieżcami. Problemem był dla mnie też w trzech grach Squig Pen przez którego nie mogłem dawać rozwinięć do stref  żeby je wzmocnić. Nie mogłem też używać  Rip Dere 'Eads Off! żeby mieć więcej młotków w misji lub królestwie jak czasem brakowało. Zdarzyło mi się też że miałem problem z odpalaniem rytuału bo mogłem się niechcący sam spalić przy okazji.
Jak znowu uda się od kogoś pożyczyć Mustera to spróbuje jeszcze raz tym zagrać kolejny turniej. No chyba że stanę się posiadaczem własnego Mustera. Zobaczymy jakie kart przyniesie kolejny dodatek i wtedy zdecyduję który nabyć.

wtorek, 5 lutego 2013

Kontrakt Oldenhallera

     Turniej "Kontrakt Oldenhallera" rozegraliśmy zgodnie z tradycją w niedzielę. Nasz pierwszy turniej z Muster for War.
     Na turnieju tym razem byli tylko lokalni gracze, z Olsztyna nikt nie przyjechał.
     Jako, że okazało sie iż mogę pożyczyc od jednego z graczy  Muster for War chciałem sprawdzic czy ta karta jest az tak przegieta i potrzebna w talii jak mówią wszyscy. Złozyłem więc combo orka na pięścich bo do tego typu talii wydaje sie byc idealny (HE nie gram bo nie lubię). Talia na 53 kartach, tylko samo combo bez żadnego innego pomysłu na wygraną jakby coś poszło nie tak.
Pierwsza runda i dostałem Bye'a. W sumie i na dobre wyszło bo mogłem skoczyc do empiku i kupić ostatni, brakujący tom Star Warsów "Czarny Lord: Narodziny Dartha Vadera" a po powrocie podejrzec talie i taktyki graczy.
Druga runda i orki Wojta 2-0

Czyli pierwsza gra i od razu nasz najmocniejszy gracz. Obawiałem się że będzie bardzo trudno jednak okazało się inaczej, bardzo szybkie gry gdzie Muster pomagał dobierać combo, przeciwnik nie miał żadnych szans, nawet nie pamiętam co to były za orki bo za szybko i za łatwo udało mi się wygrać 2:0. Wojt  też był zdziwiony że tak szybko i łatwo mi uległ.
Trzecia runda i jakieś combo HE Melomana 2-0

Nasz najbardziej wkurzający gracz bo od samego początku turniejowania u nas gra wciąż uparcie różnymi combami HE czym strasznie irytuje współgraczy gdyż nikt od nas za bardzo nie przepada za HE a tym bardziej za ich combami. Myślałem że tu będzie najgorzej bo HE mają sporo kart które mogą zastopować mi combo a ja nie miałem żadnego planu B jak combo nie uda się. O dziwo też poszło bardzo bardzo szybko. Pierwsza gra i dzięki Musterowi szybkie combo. Druga gra trochę dłuższa, trzeba było dobrać więcej kart ale Muster przyspieszył grę. Tu bojąc się zastopowania comba wystawiłem przynętę na którą dał się złapać przeciwnik i potem już łatwo poszło. Szybkie, łatwe gry osłabiły moją czujność
Czwarta runda i Imperium na Verenie Darkblue 1:1

I tu spartaczyłem, za bardzo poczułem się pewnie i zdekoncentrowałem się co poskutkowało błędem zagrania do jednej strefy dwóch bohaterów. Eh, szkoda tej gry bo combo było już na ręku. Z Imperium jak to z Imperium, raz dostałem Vereną i już nie zdążyłem się podnieść bo spalili mnie piraci z Hemmlerem a za drugim razem szybko podeszło combo. Ogólnie masa błędów i w sumie sprawiedliwy remis.
Piąta, decydujaca gra z Orkowym naporem Klonika 1:2

To był rewanż za poprzedni turniej na którym ja odebrałem Klonikowi podium, tym razem on odebrał mi pierwsze miejsce bo na podium udało mi się załapać. Talie znałem bo pomagałem przy jej układaniu i wiedziałem czego można się spodziewać po niej. Pierwsza gra, mi szybciej podeszło combo niż orki zdążyły mnie zajechać. Druga gra niestety karty nie podeszły i zanim dobrałem karty do combo miałem już spalone dwie strefy. Trzecia gra była decydująca i tym razem karty nie podeszły wcale, pięści skryły się na samym dnie talii, wszystkie trzy były w ostatnich dziesięciu kartach i zanim się do nich dokopałem to spłonąłem.
     Nie taki Muster straszny jak go malują, można grać i bez niego i wygrać turniej co pokazały wyniki naszego turnieju. Aczkolwiek przyznam że pomaga bardzo.Do orczego combo na pięściach nadaje się jak najbardziej  i bardzo się przydaje i pomaga w szybszej wygranej. Turniej bardzo wyrównany, aż pięciu graczy miało taki sam wynik i w ostateczności rozstrzygnęły małe punkciki. Do tego dwóch nowych graczy, którzy mam nadzieję będą często bywać na turniejach. Dziewięć osób uczestniczących w turnieju to jak na taką małą miejscowość bardzo dobry wynik.

poniedziałek, 4 lutego 2013

Nadciąga "Cataclysm"

     Awaria kompa usunięta, po tygodniowej przerwie można pisać znowu. Miało być o niedzielnym turnieju ale dziś FFG zamieściło informację na którą czekałem od bardzo dawna, od samego początku jak tylko zacząłem grać w Inwazję.
Cataclysm Deluxe Expansion Multiplayer to Warhammer: Invasion


     Nareszcie będą zasady gry multiplayer, na kilka osób. Nie jakieś tam drużynówki w stylu "Realm Wars" na parzystą liczbę graczy, tylko zasady gry jest Was nie do pary. Spotykacie się w pięciu albo siedmiu i jeden nie ma co robić bo nie ma pary, musi czekać aż ktoś skończy grać i nareszcie też będzie mógł zagrać ale to wtedy ktoś inny musi siedzieć i czekać. Nareszcie nie trzeba będzie wydzwaniać po kogoś do gry aby zebrać parzystą liczbę osób.
     Mam nadzieję tylko, że już przy jednym egzemplarzu "Cataclysm" będzie można pograć w trzy osoby a nie, że każdy będzie musiał posiadać swój egzemplarz rozszerzenia.