sobota, 31 grudnia 2016

Mortyfikator część 2

     Mortificator jedyny nie wydany dodatek po polsku do Doom Troopera. U nas rzadko grany że względu właśnie na brak polskiej wersji językowej. Ostatnimi czasy jednak zmienia się to na plus i gracze coraz chętniej kupują karty z tego dodatku. Oto kilka kart wartych uwagi i zakupu.


Rising Market (Wzrost rynkowy)- gdy brak Ci Szczęść w talii lub Twoja talia potrzebuje dużo punktów akcji (gra na Bractwie z czarami lub gra na Wymianę) to ta karta jest wręcz idealna. Dzięki niej każda akcja medytacji przynosi nam nie jeden a dwa punkty akcji i w szybki sposób zbieramy potrzebne nam punkty akcji.


Fill'em Up (Do pełna) -  karta równie przydatna jak Ukryte siły, również dzięki niej możemy natychmiast dobrać do 7 kart. Minusem jest to że wszyscy dobierają razem z nami po rzuceniu tej karty dlatego najlepiej używać jej tuz po tym jak przeciwnik dobierze karty. Niezbyt przydatna w grach wieloosobowych bo i część przeciwników też się wzmacnia dobierając nowe karty.


The Stahler Palace (Pałac Stahlera) - umocnienie bez którego nie może obejść się żadna talia na heretykach. Absolutne must have. Dzięki niej przeciwnik za każdy atak na naszych wojowników będzie musiał zapłacić 10 punktów akcji.


Replicant Lab (Laboratorium Replikantów) - karta umocnienia dzięki, której będziemy mogli wystawić wojownika nie płacą za niego wartości w punktach akcji. Musimy mieć tylko już taki sam egzemplarz wystawiony. Dotyczy to wojowników Legionu Ciemności i Żołnierzy Zagłady. Karta dobra do wystawiania drogich wojowników



piątek, 30 grudnia 2016

Mortyfikator



     "Mortyficator" to jedyny nie wydany po polsku dodatek do Doom Troopera. Z tego też względu u nas nikt nie posiadał i nie grał kartami z tego dodatku. W ostatnich latach jednak to się zmieniło i kilku graczy u nas posiada już kart z Mortyfikatora w różnych wersjach językowych, najczęściej po francusku bo jest tych kart więcej i są tańsze od wersji angielskiej.
     W dodatku tym pojawiło się bardzo dużo dobrych kart. Nie będę pisał o tych najlepszych jak Booby Trap czy Joker ale chciałbym się przyjrzeć kilku innym, mniej używanych kartom a jednak też wartymi pogrania nimi.


Training (Trening) -  karta specjalna, na której użycie musimy poświęcić jedna akcję. Dzięki niej zablokujemy ataki przeciwnika i w tym czasie sami w spokoju możemy się rozwijać. W grach wieloosobowych można jej użyć do zablokowania przeciwnikom ataku, żeby nie zabili nam dobrego wojownika innego gracza i samemu w swojej następnej turze zdjąć go.


Pursuit (Pościg) - dobra karta specjalna jeśli nie gramy na wojownikach którzy zabijają od razu. Dzięki niej możemy natychmiast przeprowadzić drugi atak i zaatakować drugi raz tego samego wojownika.


Amnesia (Amnezja) - specjalna karta na która nie musimy poświęcać akcji i możemy zagrać ją w każdej chwili. Dzięki tej karcie pozbawimy wojowników ich specjalnych zdolności zapisanych na kartach. Szczególnie przydatne na wojowników dających coś innym wojownikom np. Pułkownik Maxwell z Imperialu nie da Saperom po plus 6 do WW, S i P.


Golgotha's Citadel (Cytadela Golgothy) - umocnienie dzięki, któremu nasi wyznawcy Algerotha będą zabijali od razu wojowników przeciwnika.


niedziela, 25 grudnia 2016

Pierwszy zwiastun Alien: Covenant

     Dziś zadebiutował pierwszy zwiastun nowego filmu o Obcym. W końcu w filmie o obcym pojawi się obcy. Zapowiada się lepiej niż ostatni film Ridleya Scotta w tym uniwersum Prometeusz. Trochę przypomina mi pierwszego Obcego.
     Jest krew, wąskie korytarze statku, jest walka i wybuchy,jest kobieta w podkoszulku z bronią, jest dobrze.


     Ciekawe tylko jak będzie wyglądał sam Obcy, oby tylko nie wpadli na pomysł żeby go w jakiś sposób modyfikować albo nie chcieli pokazać jakąś inną rasę ksenomorfów. Chcę klasycznego wyglądu obcego.

Merkuriańska ohyda


     W dodatku Warzone pojawiła się karta z jedną z najlepszych ilustracji jakie pojawiły się w Doom Trooperze. Mowa o Merkuriańskiej ohydzie, ilustracji autorstwa Paula Bonnera. Ma bardzo wysokie strzelanie - 14. Niestety minusem tej karty jest to, żeby ją wystawić trzeba mieć wcześniej na stole strefę walki Merkury. Najlepsza wydaje się Podziemny świat Shinrikyo. Dzięki tej strefie gdy będzie trzeba można za darmo dać jakiś ekwipunek.

     Do talii dorzucę jeszcze Triangulator w pięciu egzemplarzach. Do tego może ze dwa lub trzy Ulepszone Kratacze dające plus 5 do S. Żeby bronić się przed walką wręcz wezmę Przepaść w pięciu egzemplarzach oraz Zmiana taktyki też razy 5, także walka wręcz będzie mi nie straszna.
     Po świętach pierwsze testy talii na Merkuriańskiej ohydzie. Zobaczymy jak się sprawdzi w boju.