Orki to aktualnie moja ulubiona rasa w Inwazji, nią najczęściej gram. Dlatego też z nadchodzącego dodatku Kataklizm najbardziej interesują mnie karty dla tej rasy. W ostatnim czasie ukazał się spoiler a także skany kart tego z nadchodzącego dodatku. Otrzymujemy w nim 8 kart dla orków. Nie wiem jeszcze jak dokładnie będzie wyglądała rozgrywka w multiplayerze więc trudno mi oceniać pod tym względem karty ale ...
Makka Greenfist (Unique Unit 3***, 1P, 3HP)
Hero. Shaman.
Limit 1 Hero per zone.
This unit gains 3P while attacking a damaged zone.
Jednostka za trzy która dostaje dodatkowe młotki za atak w strefę z obrażeniami. Może być grana bo jest tylko za 3 i te dodatkowe młotki mogą się bardzo przydać. W pierwszej turze atak pająkiem albo inną jednostka w strefę a w drugiej Makka z dodatkowymi młotkami i strefa spalona. Można też strefę uszkodzić wcześniej misją Snotling Invasion. Będę go używał w rushu. Poza tym brzydka ilustracja.
Redface Zappa (Unit 1**, 1P, 2HP)
Orc. Shaman.
Battlefield only.
This unit enters play with 1 damage on it.
Jednostka za jeden zawsze w orkach się przyda. Idealna do naporu ale szkoda że ma dwie lojalki zamiast jednej. Dodatkowo otrzymane obrażenie zwiększy nam młotki u Squig Herders a także pasuje pod Get Outta My Way!. Może tez kiedyś powstanie talia na obrażeniach bo już trochą kart ukazało się z taką mechaniką. Obrazek też słaby.
Spirit Speaka (Unit 3***, 2P, 1HP)
Orc. Shaman.
Orc only.
When you burn a zone during an attack, you may put this unit into play from your hand (in any zone).
Ta karta jest niestety słaba. To miała być chyba orkowa wersja krasnoludzkiej Grombrindal's Elite ale jest o wiele od niej gorsza. Raczej nigdy nią nie zagram. Ma o wiele za słabe statystyki. Jeszcze bym zrozumiał jakby było zamiast "When you burn a zone during an attack", że jakakolwiek strefa zostanie spalona w walce to może używałbym w multiplayerze.
Towersmasha (Unit 5***, 3P, 5HP)
Elite.
Battlefield. Action: When you burn a zone during an attack, destroy target support card in the burned zone.
Kolejna kopia karty krasnoludzkiej, tym razem Dead-Eye Cannon Crew. Ale chyba karta z za dużym kosztem do efektu.Jakoś słabo ją widzę w talii. Można zniszczyć tylko dwa-trzy wsparcia. No może w multiplayerze więcej. Chyba orki mają lepsze drogie jednostki do wystawiania z Rip Dere 'Eads Off! lub Mork’s Teef Ritual. Raczej nie pogram tą jednostką.
Big Guns (Support 2**, 0P)
Condition.
Battlefield. Each attacking Orc unit deals +1 damage in combat.
Taka orkowa wersja chaosowej karty Rift of Battle ale jest niestety droższa lecz nie daje młotków przeciwnikom. No chyba że trafimy na gracza orkowego. Szkoda właśnie, że tylko właściciel karty nie otrzymuje z niej bonusów. Na pewno wypróbuję ją w orczym naporze bo tak to raczej się nie przyda. Przez koszt średnia karta.
Pillaged Village (4*, 2P)
Building.
Orc only.
When you burn a zone during an attack, you may put this card into play from your hand (in any zone).
Jeśli wystawiać z reki to koszt trochę duży ale jeśli po spaleniu strefy za darmo to już lepiej tylko nie wiem czy nie będzie już za późno wtedy na wystawianie wsparć zamiast jednostek do kolejnego ataku. Dodatkowo strefa musi spłonąć w czasie ataku czyli po spaleniu misją Snotling Invasion nie możemy wystawić, trochę słabo. Ale i tak spróbuje pograć tym wsparciem, zobaczymy czy się sprawdzi.
Warlord Go Smash (Tactic 3**)
Action: Until the end of the phase, all non-Attachment support cards in defending zones become units with 2 hit points (each card retains its power) with the text "This unit must defend, if able." Each card also counts as a support card.
Taktyka, która na pierwszy rzut oka słabo mi się podoba. Raczej bardzo sytuacyjna. Niby niszczymy przeciwnikowi wsparcia w ataku ale nie ruszymy wtedy strefy. Już lepszy stary, dobry Grimgor Ironhide. I droga ta karta, no chyba, że zagramy ją w talii z Wurrzag wtedy pójdzie za darmo.
Warlord Be Smart (Tactic 3**)
Action: Until the end of the turn, double all combat damage assigned to target opponent's capital as it is being assigned.
Niby kolejna wersja Waaagh! ale do niektórych talii wydaje mi się lepsza. Dlatego, że da dodatkowe młotki też legendom czyli Wurrzagowi bo on głównie jest grany. Jak Wurrzag ma Morglor the Mangler to z ta taktyką pali strefę. Do tali na Wurrzagu pasuje idealnie. Dodatkowo jako że podwaja obrażenia czyli jak rzucimy na jednostkę Warpstone Experiments to podwoimy ilość młotków.
Ogólnie rzecz biorąc to z tego dodatku dobre karty są z dwie-trzy a resztą może pogram raz czy dwa, żeby sprawdzić jak działa i tyle. Szału nie ma, karty średnie, nie ma żadnej must have, nie ma takiej która zmieniłaby meta. Nie ma co się oszukiwać, gracze orkowi mogą obyć się bez tego dodatku. A i ilustracje też niestety słabe.
Orki dostały po prostu najgorsze karty, niestety
OdpowiedzUsuń