https://niepodlegla.gov.pl/o-niepodleglej/wlasne-cztery-kolka-w-ii-rp/
https://www.auto-swiat.pl/klasyki/oldtimer/100-lat-polsko-polska-motoryzacja-1918-1939/1n6efqv
https://nowahistoria.interia.pl/ii-rzeczpospolita/news-motoryzacja-w-polsce-w-pierwszych-latach-po-odzyskaniu-niepo,nId,1069508
https://historia.org.pl/2018/07/26/byc-kierowca-w-przedwojennej-polsce-to-byl-luksus-drogie-auta-i-benzyna-kosztowna-eksploatacja-i-kiepskie-drogi-ii-rp/
https://polskatimes.pl/ceny-samochodow-w-przedwojennej-polsce-ile-kosztowaly-samochody-w-1938-roku-zdjecia/ar/11586422
https://ciekawostkihistoryczne.pl/2013/11/15/ile-w-ii-rp-kosztowala-benzyna-i-dlaczego-tak-drogo/
https://ciekawostkihistoryczne.pl/2011/07/11/dawniej-kierowcy-mieli-jeszcze-gorzej-pare-slow-o-drogach-w-polsce-miedzywojennej/
https://wielkahistoria.pl/ceny-paliwa-w-ii-rp-dlaczego-benzyna-przed-wojna-byla-tak-droga/
Bardzo ciekawy wpis, więcej można na pewno znaleźć na Blogu motoryzacyjnym
OdpowiedzUsuńFajne były te samochody, chętnie bym się takim przejechała, ciekawe jaką prędkość były w stanie osiągnąć. Posiadanie auta w tamtych czasach to był ogromny luksus, a teraz praktycznie każdy auto ma i to nie jedno na rodzinę. A i te tańsze modele są godne uwagi i polecenia, sami zobaczcie na https://7dosetki.pl/samochody różne testy samochodów, są tam modele praktycznie każdej z marek.
OdpowiedzUsuńAuta towarzyszą nam od lat, z roku na rok pojawiają się nowsze, bardziej zaawansowane modele. Ale nie znaczy to, że tymi starszymi dalej nie jeździmy, można spotkać na drogach samochody kilkudziesięcioletnie z powodzeniem. Jak tylko z ich naprawami? A no właśnie, dobrze, że jest na rynku taki producent części zamiennych bo z kupieniem oryginalnych części nowych mógłby być problem. Do tego ich ceny byłyby pewnie bardzo wysokie także.
OdpowiedzUsuń