piątek, 26 lipca 2013

Imperium w Katakliźmie

     Imperium to tuż za orkami rasa którą najczęściej wybieram do grania. W poprzednim cyklu bitewnym Wiecznej Wojny Imperium nie dostało raczej żadnych naprawdę dobrych kart a nowa mechanika doświadczenia kompletnie nie sprawdziła się. Kataklizm niestety potwierdza tę smutna tendencję i w nowym dodatku nie ma jakiś super zajebistych kart ale jest jednak lepiej niż w poprzednim cyklu i kilka kart na pewno pogra w różnego rodzaju taliach. Tak jak każda rasa w tym dodatku tak i Imperium dostało 8 kart - 4 jednostki, 2 wsparcia i 2 taktyki.


Solomon Pomer (Unique Unit 4***, 1P, 3HP)
Hero. Warrior.
Limit 1 Hero per zone. Battlefield only.
This unit gains 1P for each of your unburned zones.


     Dostaje młotki za swoje niespalone strefy, szkoda że nie za każdą niespalona strefę to w multi byłby genialny a tak to i tak każdy wybierze jednak Friedrich Hemmler bo będzie wolał mieć 5 pewnych młotków niż teoretyczne 4. Niestety Friedrich Hemmlera ciężko pobić i każdy kolejny bohater wydany po nim nie ma lekko. I do tego tylko do pola bitwy, raczej nigdy nim nie zagram, aczkolwiek ma "warrior" więc może w talii na wojownikach znajdzie jednak swoje miejsce. Poza tym, kim jest Salomon Pomer? Nie kojarzę takiej postaci w uniwersum Warhammera?


Ostland Bowmen (Unit 2**, 1P, 1HP) Warrior.
Counterstrike 1.
This unit can defend any unburned zone if you are not attacking.


     Świetna ilustracja na karcie, najlepsza z Imperialnych. Ech, szkoda że nie mają 2 HP ale i tak wydaje mi się że zagoszczą w taliach bo z kontratakiem ubijają sporo naporowych jednostek jak  Swarm of Bats, Spider Riders czy Shades. W multiplayerze też mogą namieszać broniąc stref innych graczy.


Holy Defender (Unit 1**, 0P, 2HP) Priest.
Action: When this unit defends, the attacking player must spend 1 resource or cancel the attack.


     Wydaje się być dobrą, tanią jednostką do zastopowania ataku jak przeciwnik wykosztuje się z zasobów. Można go przesuwać Red Arrow Coach lub wystawiać z zaskoczenia z Call for Reserves. Tylko czy znajdzie się na niego miejsce w talii?


Fervent Disciple (Unit 3*, 1P, 3HP) Priest.
If this zone is not burning, this unit deals +2 damage in combat.


     Niby jednostka za 3 z trzema młotkami i 3 HP która przyda się nam w naporze ale zamiast "priest" powinno być "warrior" i byłoby super. Dobrze, że nie zrobili go bohaterem. Na pewno spróbuje pograć ta jednostką.


Luminark of Hysh (Support 3*, 2P) War Machine.
If this zone is burning, this card loses 2P.


     Bardzo słaba karta, przez to że jak spalą nam strefę to jest w ogóle nie przydatna. Wyląduje na samym dnie pudła z kartami Imperium.


Garrisoned (Support 1*, 0P) Attachment. Condition.
Attach to target unit.
If this zone is not burning, attached unit deals +2 damage in combat.


     Wsparcie za jeden które wspomoże nasze jednostki w ataku. Bardzo dobra karta do naporu, podoba mi się bo mam aktualnie złożona rushowa talię Imperialną. Oczywiście nie możemy pozwolić przeciwnikowi na spalenie naszego pola bitwy. Tylko ilustracja słaba.


Pantheon Prayer (Tactic 2**) Action: Up to X target units gain Counterstrike 2 until the end of the turn. X is the number of your unburned zones.

     Bardzo słaba karta, najgorsza z tego dodatku której na pewno nigdy nie użyję. Kontrataki nie sprawdzają się wcale, wyjątkiem jest tylko Emperor's Chosen.


Mercy of Shallya (Tactic 1**) Action: Return target unit that left play this turn from your discard pile to your hand. Other players may spend 1 resource to copy this effect (choosing a new target).

     Szkoda że jest "this turn". Takie o wiele gorsze niby krasnoludzkie Stand Your Ground bo jednostka wraca na rękę a nie na stół. Niby możemy tym ratować Friedrich Hemmler czy inna jednostkę ale czy starczy na tą kartę miejsca w talii, wątpię. A dodatkowo przeciwnik może skopiować jej efekt co też jest minusem

     Ogólnie widać w tym dodatku, że Imperium w kartach dostaje coś jak nie palą mu się strefy. A jak płaną to dostajemy ujemne bonusy. Lepiej niż w kartach orków ale i tak inne razy dostały o wiele lepsze karty. Najbardziej podobają mi się karty Ostland Bowmen, Garrisoned oraz Holy Defender, którymi na pewno pogram  w najbliższym czasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz